W najbliższy weekend w Warszawie już po raz czwarty odbędą się targi kosmetyków naturalnych Ekocuda. Lubię takie wydarzenia i chętnie w nich uczestniczę. Udało mi się przeprowadzić krótką rozmowę z Zuzanną Mierzejewską właścicielką marki Ekocuda oraz organizatorką targów.
1. Co było inspiracją do stworzenia Ekocudów?
Zuzanna Mierzejewska: Długi czas pracowałam w reklamie, przy eventach, jednak w pewnym momencie poczułam, że chciałabym mieć własną firmę, która pozwoliłaby mi na wykorzystanie mojego doświadczenia i kompetencji, a z drugiej strony reprezentowała moje wartości i zainteresowania. Fanką kosmetyków naturalnych jestem od dawna, szukałam więc miejsc, gdzie mogłabym je poznać. Zobaczyłam, że nie ma takiego wydarzenia w Warszawie i doszłam do wniosku, że konsumenci są już na tyle świadomi, że takie targi mogłyby spotkać się z dużym zainteresowaniem.
2. Rynek kosmetyków naturalnych bardzo mocno się rozwija, czy stawiasz głównie na polskie marki?
ZM: Rozwój stylu życia pod hasłem eco jest widoczny zarówno w Polsce, jak i za granicą. Obserwuję też, iż w Polsce pojawia się coraz więcej dystrybutorów marek zagranicznych, a polskie marki próbują swoich sił na rynkach zagranicznych.
Z edycji na edycję jest coraz więcej firm, które biorą udział w targach Ekocuda. Na najbliższej, już czwartej edycji, która odbędzie się 21 i 22 kwietnia w Warszawie, uczestnicy będą mogli poznać ponad 140 marek, które prezentować się będą na trzech piętrach. Są to nie tylko polskie marki, pojawiają się też marki zagraniczne, które mają polskich dystrybutorów.
3. Jak dobierasz wystawców, którzy pojawiają się na Ekocudach?
ZM: Ponad 90% to stali wystawcy, którzy są z nami od pierwszej edycji, co dla mnie jako organizatora jest bardzo ważne. Cieszę się, że razem się rozwijamy, że firmy zadowolone są z naszych targów i jest to stała współpraca. Przy każdej edycji zgłaszają się do nas nowe firmy. Natomiast zawsze dokonujemy selekcji, prosimy o przesyłanie pełnych składów, abyśmy mogli zweryfikować, czy marka rzeczywiście jest naturalna i może wystawić się na naszych targach.
4. Ekocuda to nie tylko targi, ale też towarzyszące im wydarzenia. Co ciekawego będzie się działo w Warszawie 21-22 kwietnia?
ZM: Tak, od samego początku stawiamy na wydarzenia towarzyszące i aktywności edukacyjne. Chcemy, aby targi Ekocuda były wyjątkowym wydarzeniem, czasem na spotkania z pasjonatami zdrowego stylu życia, z ludźmi z ogromną wiedzą na temat zdrowia i pielęgnacji. I tym razem nie zabraknie wyjątkowych spotkań. Pojawią się wykłady z marką Naturativ poświęcone konserwantom w kosmetykach oraz zapachom. Zadebiutuje wykład z Alkemie poświęcony ochronie skóry przed słońcem. Odbędą się również warsztaty make up, tradycyjnie z Annabelle Minerals oraz Ecolore. Po raz pierwszy w Warszawie będzie też wykład z Agnieszką Niedziałek z napieknewlosy.pl, która opowie o tym, jak najlepiej zadbać o włosy. Wszystkie informacje komunikujemy na bieżąco
w wydarzeniu na Facebook’u. Nowością będzie przewodnik po targach do pobrania w formacie pdf lub będzie dostępny w prostej aplikacji na telefon. Zawrzemy tam kluczowe informacje dotyczące wydarzenia.
w wydarzeniu na Facebook’u. Nowością będzie przewodnik po targach do pobrania w formacie pdf lub będzie dostępny w prostej aplikacji na telefon. Zawrzemy tam kluczowe informacje dotyczące wydarzenia.
4. Planujesz rozszerzyć wydarzenie na inne miasta?
ZM: Tak, w marcu miała miejsce pierwsza edycja targów Ekocuda w Gdańsku. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jej przebiegu - było ponad 75 marek, a targi odwiedziło ponad 7 000 osób. Kolejną edycję planujemy w październiku.
W sezonie jesiennym Ekocuda zawitają także w Poznaniu. Na wiosnę planujemy być w czwartym mieście, ale na razie nie zdradzamy szczegółów. Oczywiście tradycyjnie targi w listopadzie odbędą się w Warszawie.
W sezonie jesiennym Ekocuda zawitają także w Poznaniu. Na wiosnę planujemy być w czwartym mieście, ale na razie nie zdradzamy szczegółów. Oczywiście tradycyjnie targi w listopadzie odbędą się w Warszawie.
5. Ekocuda cieszą się dużym sukcesem, czy masz plany na kolejne edycje?
ZM. Ekocuda to targi, które z jednej strony mają powtarzalną formułę, która spotkała się z uznaniem i aprobatą, zarówno uczestników, jak i wystawców. Z drugiej zaś, podczas każdej kolejnej edycji wprowadzamy nowości, by podążać za rosnącymi oczekiwaniami naszych gości. Dostajemy pozytywne wiadomości od osób, które odwiedzają targi, że cieszą się, iż z edycji na edycję jest coraz więcej wystawców i mogą osobiście kupić produkty tak różnych marek i je przetestować. Cały czas pracujemy nad częścią edukacyjno-warsztatową, chcemy, by poruszana tematyka była ciekawa i przyciągała coraz więcej osób.
6. Takie targi to świetna idea i okazja do promowania zdrowszych kosmetyków. Czy taki był Twój plan?
ZM: Tak, dokładnie. Chciałam stworzyć wydarzenie, na którym pod jednym dachem, będą dostępne najlepsze marki kosmetyków naturalnych. Jako klientka wiem, że takie rozwiązanie bardzo ułatwia zakupy i daje możliwość poznania różnych marek. Zależało mi także na tym, by stworzyć przestrzeń do promocji dla firm. To wydarzenie po części branżowe, podczas którego spotykają się producenci kosmetyków naturalnych, ale też sklepy, różne osoby z branży.
Wybieracie się na Ekocuda?
Pozdrawiam,
Daria
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz