Zdrowe odżywianie

sobota, 16 listopada 2019

Pranamat-moja opinia po roku

 
Pisałam już o macie Pranamat polska- KLIK teraz mogę podzielić się moimi odczuciami po roku leżenia na niej:) Kiedy oswoiłam się z jej ostrymi końcówkami, leżenie na niej stało się bardzo przyjemne. Położenie bez koszulki, albo stanie na niej nie jest już tak wielkim wyzwaniem. To mocne, ale ciekawe doznanie i mimo, że w pierwszych chwilach jest trochę bolesne, ciało szybko przyzwyczaja się do ucisku i po kilkunastu minutach odczuwam ulgę. To bardzo przyjemne uczucie. Mięśnie są wyraźnie rozluźnione, bóle ustępują. 
 
 
 
Zestaw z poduszką umożliwia intensywny masaż głowy, podobnym zastrzykiem energii jest też masaż stóp, wystarczy stanąć na macie. Taki masaż zdarza mi się stosować rano. Wczorem chętniej kładę się na macie. Uwielbiam ją. Po roku nie zauważam na niej śladów użytkowania, a nie jest oszczędzana. Mata nie kumuluje kurzu i jest hipoalergiczna.
 
 
 
 

Masaż w domowym zaciszu łagodzi napięcia mięśniowe, zmniejsza ból, sprzyja regeneracji, poprawia nastrój i jakość snu. Tak ciało reaguje na “uderzenie” tysięcy wypustek, dzięki temu mobilizuje się skutecznie reaguje, daje przyjemne uczucie ciepła i rozluźnia mięśnie. Cieszę się, że do mnie trafiła, będzie służyć długie lata.

Jeśli nie masz przeciwwskazań, możesz śmiało stosować taki masaż. Do przeciwwskazań zaliczamy ciążę, choroby serca, zakrzepowe zapalenie żył, epilepsja, choroby onkologiczne, naruszenie krzepliwości krwi (hemofilia), w tym przy stosowaniu leków przeciwzakrzepowych. Nie zaleca się maty dla osób z chorobami skóry- łuszczycy i egzemie, a także przy oparzeniach czy ranach otwartych. 
 
 
 
 
 

Warto spróbować i przekonać się o jej działaniu na własnej skórze. Można masować się w trakcie oglądania serialu czy filmu. 15-30 minut przynosi wyraźną ulgę.
 
Zostałam poproszona o napisanie tej recenzji przez pranamat z okazji, że już rok używam pranamat i zbiegło się to z promocją na black friday więc przekazuję kod na 30% na zestawy i 20% na matę albo poduszkę (kupowane oddzielnie) kod: ekocentryczka ważny do 28.11.2019- KLIK
Z ważnych informacji praktycznych wiem też, że pranamat daje 30 dni na testowanie produktu a jeżeli nie zauważycie efektów to oddają pieniądze. Ale wydaje mi się, że podobnie jak ja nie będziecie chciały jej oddać. 
 Ja szczerze polecam, a wy się zastanówcie bo święta już niebawem i może to dobry pomysł na prezent:)
 

Znacie tą matę? Jak się u Was sprawdza?
 

 

czwartek, 14 listopada 2019

Cytrusowa esencja Iossi


Markę Iossi znam i polecam prawie od samego początku jej istnienia. Tym razem chcę napisać więcej i najnowszym produkcie- cytrusowej esencji z acerolą. Jak zapewnia producent skoncentrowana esencja z kwasem hialuronowym i niacynamidem tonizuje, wspomaga niwelowanie zmarszczek i łagodzenie podrażnień poprawiając koloryt skóry. Jak się sprawdziła u mnie?



Acerola ma piękny, lekko cytrusowo-ziołowy zapach, który przypadł mi do gustu. Esencja ma jest jak tonik, który nie zostawia tłustej warstwy. U mnie zastępuje tonik, dobrze sprawdza się w duecie z serum olejowym. 
Zastępuje tonik i mgiełkę do odświeżenia twarzy. Ponadto łączę ją z moim serum olejkowym i dzięki temu tworzą duet idealny. Po spryskaniu twarzy skóra jest ukojona i nawilżona, przygotowana na kolejne etapy pielęgnacji.

Szklane opakowanie bardzo mnie cieszy, ta marka od początku stawia na szkło. Teraz ruszyli z programem umożliwiającym zwrot opakowań.
Acerolę należy trzymać w lodówce, dlatego spsikanie twarzy chłodną esencją o poranku i wieczorem idelanie odświeża i budzi skórę. Przy dłuższym stosowaniu zauważyłam, że moja skóra ma lepszy poziom nawilżenia, jej kolor jest ujednolicony. Więcej o mgiełce przeczytacie TUTAJ





Znacie markę Iossi? Mam kilka kosteyków od nich i wszystkie bardzo lubię. Pasta myjąca z węglem też zasługłuje na oddzielny post:)

 


poniedziałek, 4 listopada 2019

Bez eko-ściemy, więcej szkła segregujemy!


Świadomość dotycząca ekologii i recyklingu rośnie, ciagle sporo nam brakuje do innych zachodnio europejskich miast, ale jest znacząca poprawa:

62,49% - tyle wyniósł poziom recyklingu butelek i słoików w Polsce w 2017 roku. Oznacza to wzrost aż o 9,65% w skali roku i jest jednym z najwyższych w Europie. Taki wynik to efekt prowadzonych działań edukacyjnych i akcji marketingowych, ale i rosnącej świadomości, także dzięki greenwashingowi.


Najnowsze dane branżowe – opublikowane przez Europejską Federację Opakowań Szklanych (FEVE) – dają powody do optymizmu. Co prawda do europejskiej średniej wynoszącej 76%, która również zanotowała wzrost – o 1%, sporo nam jeszcze brakuje, jednak patrząc wstecz Polska wykonała recyklingowy progres, choć oczywiście ten wynik może być jeszcze lepszy.




„Wysoki, bo 76% wynik w Europie pokazuje, że gospodarka o obiegu zamkniętym w
przypadku opakowań szklanych sprawdza się i funkcjonuje coraz lepiej. Szkło to materiał
permanentny, który można bez końca poddawać recyklingowi i produkować nowe
opakowania, zachowując jakość szkła niezależnie od tego, ile razy jest przetworzone.
Jednocześnie wierzymy, że kraje, takie jak m.in.: Polska, biorąc pod uwagę potencjał wzrostu gospodarczego, mogą zrobić jeszcze więcej i zdecydowanie polepszyć swoje wyniki. – mówi Adeline Farrelly, sekretarz generalny FEVE.

W Polsce wykorzystano i przetworzono 1 187 617 ton szkła (wzrost o 0,80% w porównaniu
do 2016 roku), a poddano recyklingowi 742 190 ton. Daje to wzrost rzędu 9,65% w
porównaniu do 2016 roku i poziom 62,49% przetworzonych ponownie butelek i słoików.
„Ogromnie cieszy nas tak duży progres w zakresie recyklingu opakowań szklanych w Polsce, który jest jednym z najwyższych w Europie. To pokazuje, że prowadzone przez Friends of Glass Polska działania edukacyjne w naszym kraju odnoszą pożądany skutek, a wzrost świadomości ekologicznej jest coraz większy. Wbrew pozorom przyczyniają się do tego również akcje greenwashingowe marketerów, których prawdziwy, komercyjny charakter niemający nic wspólnego z ekologią jest bardzo szybko upubliczniany. Z pewnością wykonaliśmy krok do przodu, ale potrzebne są kolejne. Dlatego też już 19 listopada startujemy z III edycją naszego projektu edukacyjno-ekologicznego EduPak Polska, zaczynając od Konferencji i Warsztatów dla 150 Nauczycieli, którzy w oparciu o otrzymane materiały dydaktyczne oraz wiedzę będą pracowali z uczniami w swoich szkołach i przedszkolach” – informuje Barbara Maciałczyk, marketing manager w Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass .

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie Friends od Glass- klik