Zdrowe odżywianie
▼
poniedziałek, 4 listopada 2019
Bez eko-ściemy, więcej szkła segregujemy!
Świadomość dotycząca ekologii i recyklingu rośnie, ciagle sporo nam brakuje do innych zachodnio europejskich miast, ale jest znacząca poprawa:
62,49% - tyle wyniósł poziom recyklingu butelek i słoików w Polsce w 2017 roku. Oznacza to wzrost aż o 9,65% w skali roku i jest jednym z najwyższych w Europie. Taki wynik to efekt prowadzonych działań edukacyjnych i akcji marketingowych, ale i rosnącej świadomości, także dzięki greenwashingowi.
Najnowsze dane branżowe – opublikowane przez Europejską Federację Opakowań Szklanych (FEVE) – dają powody do optymizmu. Co prawda do europejskiej średniej wynoszącej 76%, która również zanotowała wzrost – o 1%, sporo nam jeszcze brakuje, jednak patrząc wstecz Polska wykonała recyklingowy progres, choć oczywiście ten wynik może być jeszcze lepszy.
„Wysoki, bo 76% wynik w Europie pokazuje, że gospodarka o obiegu zamkniętym w
przypadku opakowań szklanych sprawdza się i funkcjonuje coraz lepiej. Szkło to materiał
permanentny, który można bez końca poddawać recyklingowi i produkować nowe
opakowania, zachowując jakość szkła niezależnie od tego, ile razy jest przetworzone.
Jednocześnie wierzymy, że kraje, takie jak m.in.: Polska, biorąc pod uwagę potencjał wzrostu gospodarczego, mogą zrobić jeszcze więcej i zdecydowanie polepszyć swoje wyniki. – mówi Adeline Farrelly, sekretarz generalny FEVE.
W Polsce wykorzystano i przetworzono 1 187 617 ton szkła (wzrost o 0,80% w porównaniu
do 2016 roku), a poddano recyklingowi 742 190 ton. Daje to wzrost rzędu 9,65% w
porównaniu do 2016 roku i poziom 62,49% przetworzonych ponownie butelek i słoików.
„Ogromnie cieszy nas tak duży progres w zakresie recyklingu opakowań szklanych w Polsce, który jest jednym z najwyższych w Europie. To pokazuje, że prowadzone przez Friends of Glass Polska działania edukacyjne w naszym kraju odnoszą pożądany skutek, a wzrost świadomości ekologicznej jest coraz większy. Wbrew pozorom przyczyniają się do tego również akcje greenwashingowe marketerów, których prawdziwy, komercyjny charakter niemający nic wspólnego z ekologią jest bardzo szybko upubliczniany. Z pewnością wykonaliśmy krok do przodu, ale potrzebne są kolejne. Dlatego też już 19 listopada startujemy z III edycją naszego projektu edukacyjno-ekologicznego EduPak Polska, zaczynając od Konferencji i Warsztatów dla 150 Nauczycieli, którzy w oparciu o otrzymane materiały dydaktyczne oraz wiedzę będą pracowali z uczniami w swoich szkołach i przedszkolach” – informuje Barbara Maciałczyk, marketing manager w Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass .
Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie Friends od Glass- klik.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz